1 april - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van ghana2017 - WaarBenJij.nu 1 april - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van ghana2017 - WaarBenJij.nu

1 april

Door: Edwin

01 April 2017 | Nederland, Schiphol

Vandaag was de grote dag: de reis naar Ghana ging beginnen. Om 1 uur verzamelden we op Schiphol. Het inchecken was thuis al gedaan, dus alleen de bagage hoefde nog maar ingecheckt. Ondanks de grote berg had niemand overgewicht. Door naar de paspoortcontrole en daarna tijd voor een broodje.

Het vliegtuig zat goed vol, maar we konden met zijn achten bij elkaar zitten. Voor Karina was het haar luchtdoop, maar we zaten al vrij snel in de wolken, dus buiten was weinig te beleven. De vlucht van 6,5 uur werd gevuld met films kijken. De landing in Accra was op tijd.
We kwamen tot de conclusie dat reizen in Scoutinguniform best leuk is. Je valt op en je maakt snel contact met grondpersoneel, marechaussee en stewardessen. Ze vinden het ook erg leuk om het doel van de reis te horen.

In Accra was het druk. Heel druk. Er waren 4 grote vliegtuigen achter elkaar geland en iedereen moest door de paspoortcontrole. Na ruim 2 uur was iedereen door de controle heen en hadden alle bagage. Bij de douane mochten we gelijk doorlopen (uniform?). Buiten stonden Eric, Lucy en Sheibu op ons te wachten. De bagage paste maar net in de bus, dus hier ligt nog een uitdaging.
Vanaf het vliegveld naar het Girls Guides Training Center. Daar was geen stroom, dus dat beloofde een vermoeiende, warme nacht te worden. Gelukkig ging de stroom toch aan en konden we de airco aanzetten op de slaapkamer. Inmiddels was het 12 uur 's nachts (2 uur Nederlandse tijd) en bedtijd.

• 03 April 2017 - 00:43

Marja:

Wat fijn dat alles goed is gegaan! Leuk ook....gelijk wat foto's erbij :) ......ik ga volgen! Geniet ervan allemaal! Enne Karina.....toppie!