21 april - Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 21 april - Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

21 april - Accra

Door: Edwin

21 April 2017 | Ghana, Accra

En dan is de laatste dag aangebroken....

De wekker ging om 6 uur, omdat Shaibu om 7 uur zou vertrekken naar zijn Gilwell training. Netjes in uniform stond hij klaar om te vertrekken. We hebben uitgebreid afscheid van hem genomen en hem een aantal cadeautjes gegeven, zoals tentjes, een slaapmatje en kookspullen. Daarnaast nog wat sponsorgeld zodat hij het handen wassen en EHBO voort kan zetten in zijn regio.

Na het ontbijt zijn we eerst een geocache gaan zoeken in de buurt van Accra Mall. Deze was te vinden in een souvenirswinkeltje. Het is ons toch nog gelukt om een geocache in Ghana te loggen.
Daarna naar Accra Mall voor wat laatste boodschappen voor de lunch. Aisha zou nog een keer Jollof Rice voor ons maken.

Terug op onze overnachtingsplek kon iedereen in de relaxmodus. Koffer inpakken, lezen, zonnen en slapen. Na de lunch werd de laatste hand gelegd aan de koffers, een laatste douche genomen en de bus ingepakt.
Ook voor Aisha en Victor waren er cadeautjes en om 17 uur zijn we richting vliegveld vertrokken. Het verkeer was druk, maar we zaten niet ver van het vliegveld af. Op het vliegveld was het redelijk rustig. Heel anders dan bij aankomst. De koffers werden ingeleverd en we zijn nog een keer naar buiten gegaan om afscheid te nemen van onze Ghanese vrienden. Dilys was inmiddels ook op het vliegveld aangekomen om afscheid te nemen. Daarna naar de paspoort- en veiligheidscontrole. En dan maar wachten totdat het tijd is om in te checken. Op het moment van schrijven is de vlucht op tijd. Dus alles volgens schema verloopt zijn we morgenochtend om 7 uur weer op Nederlandse bodem.

• 21 April 2017 - 21:24

Marcia:

Goede reis allemaal. Tot morgenochtend.

• 21 April 2017 - 23:30

Marja:

Nogmaals: een hele goede, veilige vlucht terug. Tot over een paar uur! :)

• 21 April 2017 - 23:41

Frank:

Goede reis allemaal.
    Tot zo ;-)

• 22 April 2017 - 18:28

Sandra De Jong:

Hoi Edwin,

Leuk om mee te lezen op jullie reis. Je hebt een mooie ervaring in the pocket;-)

Groet, Sandra