5 april - Hohoe - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 5 april - Hohoe - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

5 april - Hohoe

Door: Edwin

05 April 2017 | Ghana, Hohoe

Vandaag stond een bezoek aan de berg Afadjato op het programma. Dit is met 885 meter het hoogste punt van Ghana en ligt tegen de grens met Togo aan.
Doordat de chauffeur een klein beetje vergeten was te tanken, waren we na een rondje stuiteren van een uur weer terug in Hohoe. Na de nodige vochtinname van de bus konden we opnieuw op weg naar Afadjato. Weer een uur verder waren we daar. Gauw nog een lading water ingeslagen, want het was inmiddels al weer flink warm. Via een rotsig pad ging de tocht naar boven. Op de berg hadden we het uitzicht op de bergketen die de grens met Togo vormt. Aan de andere kant ligt Ghana, waarbij opviel dat het land vrij vlak is.

Na de afdeling was het even uitpuffen in de schaduw en daarna door naar de waterval van Wli. Het was een wandeltocht van ongeveer 45 minuten langs de rivier. Van de 9 bruggen was er eentje net voorzien van een laag beton, dus dat werd door de rivier waden. Onderweg werden bekende vruchtbomen gezien zoals banaan, mango, cacao en ananas.
De waterval was erg imposant, het water kwam van grote hoogte naar beneden. De rotsen naast de waterval zaten vol vleermuizen. Onze gids had er net een uit het water gehaald, waarschijnlijk meegenomen door de waterval.
Zwemmen was toegestaan, dus snel zwemkleding aan en het water in. De sport was om dwars door de waterval de rotswand aan te raken en de volledige kracht van het water te ondergaan.
Daarna even moeten schuilen voor een klein regenbuitje, om daarna weer terug te lopen naar de bus. In Hohoe nog snel wat boodschappen gedaan voor het avondeten.
Morgen vertrekken we naar Tamale in het noorden van het land.

• 05 April 2017 - 21:14

Marcia Donders-van Galen:

Hallo allen.
    Wat leuk en fijn om op deze manier op de hoogte gehouden te worden van jullie reilen en zeilen. Jullie genieten toch ook.
    Geen zieken?
    Heel veel plezier en succes nog.

• 05 April 2017 - 21:51

Daniella :

Wouw wat een belevenissen. Genieten en ondertussen goed werk verrichten. Dank voor de reisverslagen. We genieten met jullie mee. Succes..

• 06 April 2017 - 00:11

Marja:

Jullie maken wat mee zeg! Erg leuk om te lezen dat het een sport was om dóór de waterval te rotswand aan te raken en dat jullie even daarna moeten schuilen voor een klein regenbuitje.....haha! :D
    Succes met de rit morgen naar Tamale over al die "fijne" wegen en vooral heel veel plezier!

• 06 April 2017 - 10:55

Wilmapennings :

Wat een belevenissen. Wauw

• 06 April 2017 - 18:59

Marieke:

Wow! Jaloers!! Wat een avontuur!! Geniet ervan allemaal en leuk om te lezen!!

• 06 April 2017 - 21:54

Frank:

Mooie foto's
    Al aan het Ghaneese tempo gewend?
    Geniet er van.