17 april - Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 17 april - Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

17 april - Cape Coast

Door: Edwin

17 April 2017 | Ghana, Cape Coast

Vanochtend zijn we vroeg uit de veren gegaan. We wilden naar de Canopy Walkway in Kakum National Park, een uur ten noorden van Cape Coast. We wilden daar op tijd zijn in verband met de warmte en de verwachte drukte op Tweede Paasdag.

Bij aankomst was het nog redelijk leeg op de parkeerplaats, dus dat was in ieder geval gelukt. We konden nog net aansluiten bij een gids, die een groep meenam. Het eerste stuk bestaat uit een pad van ongeveer 800 meter de berg op. Onderweg kregen we wat uitleg van de gids over het park.
De Canopy Walkway bestaat uit een serie van 7 hangbruggen tussen grote bomen. De bruggen zijn boven de toppen van de andere bomen, met als grootste hoogteverschil 40 meter.
De bruggen wiebelen en kraken en leverden voor sommigen een uitdaging op. Onze gids Shaibu en chauffeur Victor kozen voor de verkorte route. Want dan konden ze foto's maken van ons...

Na de Walkway hebben we nog even rondgeneusd in de souvenirswinkeltjes en geluncht in het restaurant bij de ingang. Daarna weer terug naar Cape Coast. Eerst een rondje markt voor het eten van vanavond. Daarna hebben we zwemkleding aangetrokken en zijn we naar het strand op 50 meter van ons guesthouse gegaan. Vanwege Tweede Paasdag was het daar ook druk met muziek en eettentjes.
De zee had een flinke branding en een forse onderstroom. Af en toe spoelde er dus wat Nederlandse scouts aan na een grote golf.
Er werd nog even geluierd onder de palmbomen en daarna weer terug naar het guesthouse om het zand weg te douchen. Voor zover er water uit de kraan kwam, omdat iedereen tegelijkertijd onder de douche ging staan.
Onze gids Aisha verraste ons met een lekkere rundvleesstoofschotel als diner. In combinatie met gefrituurde yam was dit een prima afwisseling op ons rijstdieet.