7 april - Kintampo->Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 7 april - Kintampo->Tamale - Reisverslag uit Tamale, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

7 april - Kintampo->Tamale

Door: Edwin

07 April 2017 | Ghana, Tamale

Na een warme en onrustige nacht door een stevige onweersbui en stroomuitval ging om 6 uur de wekker. Het hotel had een ontbijtje verzorgd met gebakken ei en koffie/thee (onze eerste bak sinds aankomst). Daarna snel de bus weer ingepakt en op weg naar Tamale. Helaas kan een klein geitje onze reis niet na vertellen. Hij was net niet snel genoeg.

In Tamale werden we opgewacht door de regional commisioner bij het guesthouse. Snel uitladen en Scoutfits aan, want de Regional Director of Education zat op ons te wachten.
We werden door hem welkom geheten en na de nodige geschenken en foto's vertrokken we naar de Alhassan Gbanzaba School.
De kinderen zaten al op banken op ons te wachten en begroetten ons met een paar leuke liedjes. De kinderen die lid zijn van Scouting zaten apart naast ons met hun das.
Daarna kwamen er 9 meiden voor ons dansen, onder begeleiding van 5 mannen met trommels. Uiteraard werden de houterige blanken ook uitgenodigd om mee te doen, wat het nodige gelach opleverde bij de kinderen.
Weer wat fotosessies met de directeur en de Scoutjes, die ook een sleutelhanger van Karina kregen.

Daarna naar een pleintje met souvenirwinkeltjes. Drie dames hebben zich een jurk laten aanmeten, die morgen opgehaald kan worden. Vervolgens door naar de markt voor boodschappen voor het avondeten en weer terug naar ons guesthouse, waar onze gids Aisha gefrituurde yam voor ons ging maken.

Na het eten werd er een meeting belegd met het projectteam van het Food for Life project, waar de regionale Ghana Scouts mee bezig zijn. Het project bestaat uit 3 onderdelen.
A. Aanleg van een rijstveld om tijdens het regenseizoen rijst te kunnen verbouwen.
B. Aanleg van een groenteakker om tijdens het droge seizoen verschillende groenten te kunnen verbouwen.
C. Aanleg van een hok voor het fokken van parelhoenders.
Met name voor onderdeel B is een waterpomp nodig, bij voorkeur een elektrische, omdat deze meer duurzaam is. Met alle bedragen bij elkaar opgeteld hebben we voldoende sponsorgeld verzameld om het volledige project te kunnen sponsoren.

We hebben afgesproken om morgen met het projectteam naar het Scouts Center te gaan om het project te bekijken en eerste aanschaf van materialen te doen.

• 08 April 2017 - 00:49

Marja:

Arm geitje! :(
    Karina, ik hoop dat je ook een jurk hebt laten maken! :)
    En wat onwijs gaaf dat jullie met het sponsorgeld het hele project kunnen sponsoren!
    Ik vind het erg leuk om jullie zo een klein beetje te kunnen volgen.
    Veel plezier morgen!

• 08 April 2017 - 08:54

Lauret:

Wat ontmoeten jullie veel nieuwe mensen! inderdaad gaaf dat er voldoende sponsorgeld is om te kunnen helpen. Succes!

• 08 April 2017 - 13:47

Shanna Wubben :

Wat leuk om het allemaal te lezen zeg! Enne jullie zitten niet stil haha.
    Karina wat mama zegt ben benieuwd of je ook een jurk hebt.

• 08 April 2017 - 14:07

Marja:

Als je nou een jurk gekocht hebt.....graag een foto als bewijs.....haha! :D

• 08 April 2017 - 15:48

Carolien:

Leuk verslag! Ik reis met jullie mee