19 april - Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 19 april - Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

19 april - Cape Coast

Door: Edwin

19 April 2017 | Ghana, Cape Coast

Vandaag was het weer tijd voor een dagje cultuur. We zijn naar Elmina gereden voor het St. George fort. Eerst zijn we naar het St. Jago fort er tegenover gelopen, omdat we dachten dat we daar moesten zijn. Dit bleek echter gesloten en ook niet te bezichtigen.

Het St. George fort is ongeveer 500 jaar oud en door de Nederlanders veroverd op de Portugezen. Het was een handelsfirma, van waar uit goederen werden verscheept naar Europa. Na de ontdekking van Amerika bestond deze handelswaar al snel uit slaven. Je realiseert je dan al snel dat dat een stukje vaderlandse historie is, waar we niet bepaald trots op kunnen zijn.
De rondleiding ging langs een klein museum, de ruimtes voor de slaven, cellen en via de muur naar de ruimtes voor de officieren en de gouverneur.
Het St. Jago fort werd gebruikt voor de huisvesting van de soldaten.

Na een drankje in het fort hebben we geprobeerd een geocache te loggen, helaas zonder resultaat. Van daaruit naar het Elmina Beach Resort. Een luxe hotel, waar we gebruik konden maken van het zwembad. Even lekker bijkomen van de reis onder het genot van een cocktail.
De dag werd beëindigd in een restaurant in Elmina, waarna we weer terug reden naar Cape Coast.