16 april - Kumasi->Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 16 april - Kumasi->Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

16 april - Kumasi->Cape Coast

Door: Edwin

16 April 2017 | Ghana, Cape Coast

Vandaag onze voorlaatste reisdag, naar Cape Coast. Vannacht had het behoorlijk geonweerd en geregend. Niet alle tenten bleken daar tegen bestand te zijn. 's Ochtends was de lucht vergeven van de vliegende insecten. Overal grote wolken. Dit werd snel minder en toen ontdekten we waarom. De vloer was bezaaid met vleugeltjes en van de insecten was geen spoor meer. Misschien waren het vliegende mieren?

Na het ontbijt werden de tenten opgeruimd. Onder een van de tenten kwam een grote duizendpoot tevoorschijn.
Tijdens het inladen van de bus kwamen onze scoutingvrienden aanrijden op hun driewielmotor met laadbak. Ze waren in een diepe kuil gereden, waardoor een aantal onplezierig in aanraking was gekomen met het wegdek. Tijd voor een ingelast projectje Toegepaste EHBO. We hebben de wat diepere wonden verbonden en twee van de drie het dringende advies gegeven om naar een dokter te gaan. Mogelijk waren er toch wat hechtingen nodig. Maar of ze het gedaan hebben...

Uiteindelijk toch vertrokken naar het zuiden. De ringweg van Kumasi was nog steeds druk, dus het duurde een tijdje voordat we de stad voorbij waren. Na de nodige hobbels, kuilen en politiecontroles reden we uiteindelijk Cape Coast binnen. Het geboekte guesthouse was redelijk snel gevonden en Dilys, de vertegenwoordigster van de Guides in deze regio, kwam ons begroeten.
De kamers werden ingewijd, waarna er weer een groepje boodschappen ging doen. Na het eten werd de avond afgesloten met een drankje.

• 17 April 2017 - 00:38

Marja:

Vervelend dat er een paar tenten niet tegen de regen bestand waren. Karina, ben beetje bang dat dit ook met onze tent het geval was. Hebben jullie de tenten nog achtergelaten?
    En heel vervelend van jullie scoutingvrienden. Ik hoop dat ze inderdaad de verwondingen voor de zekerheid nog even na laten kijken in het ziekenhuis.
    Ik had de indruk dat jullie 2 dagen naar Cape Coast gingen, maar dat zijn er dus meer. Lekker de laatste dagen van zon, zee en strand genieten! :)

• 17 April 2017 - 02:12

Eva :

Wat een belevenissen zeg! Prachtige verslagen. Geniet er elke keer van. Ik volg jullie stilletjes maar kon het niet laten nu toch te reageren.
    Ik ben zeer benieuwd naar de real life verhalen en zal dan ook aan jullie lippen hangen.
    Karina en Edwin (en natuurlijk ook de rest van jullie) superstoer wat jullie hebben gedaan en hebben doorstaan.
    Geniet nog van de laatste dagen en tot ziens straks in dit koude kikkerlandje!!
    En niet te vergeten vrolijk pasen!