9 april - Tamale->Mole National Park - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 9 april - Tamale->Mole National Park - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

9 april - Tamale->Mole National Park

Door: Edwin

09 April 2017 | Ghana, Larabanga

Vandaag was het weer tijd om verder te reizen. Na het ontbijt en inpakken van de bus zijn we eerst naar het project gegaan. Inmiddels waren er meer materialen gekocht, zoals hout, zand, cement, stalen buizen en gereedschap. De mannen gingen enthousiast aan het werk met het mixen van zand, cement en water voor de stenen. Wij mochten voor de foto's ook even scheppen en waterspuiten. De temperatuur liepen inmiddels weer snel op richting de 35 graden, dus de schaduw was onze grootste vriend. Na nog een fotosessie met "onze" materialen en waterpomp, hebben we afscheid van de Regional commisioner en de rest van het team. Leuk om te zien dat er al een aardige rij stenen stond te drogen en de palen en de nokbalk van de parelhoenderkooi er stonden.
Nog snel even langs de markt voor wat inkopen en op naar Mole National Park, het grootste wildpark van Ghana.

Vlak voor het park ligt het dorpje Larabanga, bekend van de oudste moskee van west-Afrika. Deze mochten van de buitenkant fotograferen, wat nog niet zo gemakkelijk was met de opdringerige bevolking. Dat hadden we nog niet eerder meegemaakt in Ghana. Ze probeerden ons nog maar de school te lokken, maar dat hebben we maar beleefd afgeslagen.

In Mole National Park hadden we bedacht om in het motel te slapen. Helaas waren er vandaag een paar bussen met toeristen aangekomen en was het hotel vol. Het park heeft gelukkig ook een kampeerplaats, dus dat was onze enige optie. We stonden er nog maar net of er kwam al een wrattenzwijn langs lopen. We werden dan ook gewaarschuwd om al het eten in de bus te laten liggen, want de kans is heel groot dat er vannacht wrattenzwijnen en bavianen eten komen zoeken.
In de hitte de tentjes opgezet en wat hout gesprokkeld voor een vuurtje. Eten zijn we gaan doen in het motel, omdat het al snel donker begon te worden en er geen licht is op het kampeerterrein. We zullen afwachten wat de nacht ons zal gaan brengen.

• 09 April 2017 - 21:38

Marja:

Ik hoop dat jullie geen wrattenzwijnen en bavianen tegenkomen vannacht!
    En dat jullie een beetje kunnen slapen.....
    Ik ben heel benieuwd naar het park. Gaan jullie een safari doen? De foto is in ieder geval prachtig.....zo ook de foto met de drie dames in "klederdracht"...... geweldig! :)

• 10 April 2017 - 07:55

Daniella:

Wat een leuke foto dames hele fleurige jurken staat jullie goed.

• 10 April 2017 - 19:04

Agnes Poppe:

Hallo Sanne en andere reisgenoten.

Wat leuk om jullie via de reisverslagen te volgen en de mooie foto's te zien!!
    prachtig de 3 dames in een Ghaneese, kleurige jurk, super!
    En jullie doen goed werk, de mensen daar zijn er erg blij mee.
    Ja dat jullie blanke mensen opvallen geloof ik.
    Ik blijf jullie volgen.
    Succes en een fijne tijd nog samen X