6 april - Hohoe->Kintampo - Reisverslag uit Kintampo, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu 6 april - Hohoe->Kintampo - Reisverslag uit Kintampo, Ghana van ghana2017 - WaarBenJij.nu

6 april - Hohoe->Kintampo

Door: Edwin

06 April 2017 | Ghana, Kintampo

De reis van Hohoe naar Tamale is lange tijd een punt van discussie geweest. Volgens de mensen in Hohoe was de weg langs de oost- en noordkant van het Voltameer best te doen, op ongeveer anderhalf uur na. Dit was de korte route. De hoge Scoutingheren in Accra vonden echter dat we beter via de zuid- en westkant konden reizen vanwege de slechte wegen op de andere route. Deze route is alleen veel langer en betekent eigenlijk 2 volle dagen reizen. Na heel veel wikken en wegen hebben we toch maar besloten het advies uit Accra op te volgen.

Dus deze dag bestond uit een lange zit in het busje, met onderweg veel hobbels, kleine dorpjes en wat grotere plaatsen. Onderweg veel mensen kunnen kijken, veel winkeltjes en vooral heel veel groen. Ghana heeft echt een prachtige natuur. Jammer dat er zoveel afval langs de weg ligt.
Op een paar plaatsen wat lokale gerechten geproefd, zoals gefrituurde yams, gefrituurde mosselen en suikerriet.

Uiteindelijk bracht de reis ons naar Kintampo voor de overnachting. Een zeer interessant lokaal hotelletje, met driepersoonsbedden.
Ons avondeten bestond uit Banku (bal van maïsmeel, in een soep wat nog het meeste op pinda leek en wat rund vlees) en Kenkeh (gefermenteerde maïsmeelbal met pepersaus en vis). Het sloot niet helemaal aan op onze Nederlandse smaak.

• 07 April 2017 - 09:42

Frank:

Geweldig om met jullie zo mee te reizen.
    Het "Adomaa Memorial Hotel" zullen jullie niet gauw vergeten....

• 07 April 2017 - 09:51

MC Van Gijzen:

O ja, kenkeh....nooit geweten wat het precies was maar inderdaad niet zo lekker. Pinda " soup" daarentegen wel. Liefst met fufu. En die foto's...zucht..herkenbaar! Mooi landschap, mooie mensen! Geniet ervan!

• 07 April 2017 - 20:42

Thari Wubben:

Geweldig om te lezen!!!!!! Geniet er helemaal van,.. enne Karina,.. gefrituurde mosselen